Pages

June 23, 2012

Tutorials and Ruskin Lace Blog

Meri's "Drawn Threads Series"  strats next Monday!

 photo is from agulhas da Meri's blog

下星期Meri會有一系列DrawnThread教學
她說她會從最簡單的開始示範,然後漸進
她的部落格通常都會有葡萄牙文以及英文
但我相信只要有清楚的圖片語言不是問題

Thank you Meri!



**********
 

最近發現了一個專門介紹Ruskin Lace的Blog



 photos are from Misha's blog
這是我從Misha家借來的照片

Ruskin Lace與Reticello or Punto Antico很相似
但是我相信作法並不盡相同
完成的作品都有蕾絲的效果
雖然製作的功夫相當的費勁
 為了這份美麗我想是值得的

 Misha家的作品每一件都是精品
妳應該每一篇文章都仔細的瞧瞧
 每一張照片都可以點擊且放大看
 真的很美很棒!
別忘了泡一杯特大杯的咖啡慢慢欣賞喔!!!

Thank you Misha! 


**********
  



Elizabeth的瓢蟲世界(StumpWork)非常可愛
她的立體刺繡教學,圖片及步驟解釋相當清楚
她會說中文,曾因教會活動住在台灣一段時間
我喜歡到她家留言,因為妳留言寫中文也通!
哈哈哈

如果妳也喜歡立體刺繡,可以看她之前的教學

Thank you Elizabeth!


**********
  

 Hope you enjoyed them all!!!





你的小孩經常也是你的老師...是吧!

15 comments:

  1. Dear Judy,
    you try to start the new works!!!
    It's fantastic!! Good for you. :-)
    erba

    ReplyDelete
  2. questa copriteiera e' stupenda, ottimo lavoro

    ReplyDelete
  3. Hello Judy thank you for sharing! Ruskin lace is so similar to Reticello!
    Ciao Giovanna

    ReplyDelete
  4. Dear Judy, now I can see this post, and I like so much the tea cosy.
    This is beautiful work!
    brava!
    sabrina

    ReplyDelete
  5. Hello Judy
    your post is really beautiful... I thank you for sharing and I hope to realize anything else whit punto antico. I like too much this embroidery.
    The tea cosy is very very nice
    Kiss kiss

    ReplyDelete
  6. :) So many beautiful things to learn!!!
    Thanks for refering my poor post - hope beginners like :)

    ReplyDelete
  7. 謝謝你的廣告!!我很感動你想分享我的東西。=)不過,所有照片是Copyright的,所以,下一次先要問我可不可以用。我一定會說可以,放心。

    保重!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Elizabeth,
      我真的感到非常的抱歉!如果你覺得照片應該取消,請一定讓我知道!也非常謝謝你提醒我,下一次我會先取得你的同意再做分享。ㄧ定是妳的瓢蟲太可愛了...哈!
      願妳有美好的一天!!! judy

      Delete
    2. 不用,不用!沒問題。=)我真的很高興你覺得我的刺繡好得值得給別人看。很鼓勵我!
      我也祝你美好的一天。

      Delete
    3. 哎呀!這真是太棒了!太感謝妳了!我心中的這塊大石頭終於可以放下來了。網路世界雖然方便,快速,但真的得要相當小心彼此的權利...再次感謝妳!!! :-)) judy

      Delete
  8. Ciao sono Imma,complimenti per il tuo blog e per i tuoi lavori la tua copriteiera è molto fine e particolare,se ti va t'invito a passare dal mio blog,buna giornata,Imma...

    ReplyDelete
  9. Quante cose belle ci fai vedere carissima July, sei bravissima. Baci
    Emi

    ReplyDelete
  10. yes, it is a crochet bracelet, thank you very much !
    I like very much your works !
    Pat
    merlettieco

    ReplyDelete